GOsensit

Eigenaren Mario van der Haar en Erik Zwep vertellen hoe zij hun klanten 24/7 beschikbaarheid kunnen garanderen dankzij tools van VMware en de service van Fundaments.

Geschreven door
Chantal Drok
&
Iris Nicolaas
Geplaatst op
17
-
06
-
2021
2024
website
GOsensit
sector
MSP

WIe hebben wij gesproken?

Mario van der Haar
Mede-eigenaar

Als ICT-dienstverlener is het noodzakelijk om altijd aan en toegankelijk te zijn voor je klanten. Maar een Cloud die altijd aan en toegankelijk is met een product dat regelmatig uitvalt is alsnog nutteloos. Fundaments helpt ICT-dienstverlener GOsensit uit Kampen daarom met betrouwbare tooling en dienstverlening.

Erik en Mario, hoe belangrijk is het voor jullie klanten om altijd aan en toegankelijk te zijn?

Erik: “Heel belangrijk, noodzakelijk zelfs. We hebben klanten die 24/7 productie draaien en zij verwachten van ons dat hun ICT 24/7 beschikbaar is.” Mario: “Wij worden door onze klanten, die zich voornamelijk in de logistiek- en productiebranche bevinden, beschouwd als hun ICT-afdeling. Wij nemen alles wat naar ICT ruikt voor onze rekening: de verbindingen, de hardware, de helpdesk, noem het maar op. Hoe we het voor onze klanten regelen maakt ze eigenlijk niet uit, als het maar werkt en geen gedoe oplevert. Onze klanten willen geen ingewikkelde infrastructuur of servers, ze willen gewoon dat hun informatie binnen alle plaatsen van de organisatie toegankelijk en beschikbaar is zodat zij zich kunnen focussen op hun corebusiness. Als de door ons geleverde oplossing niet aan en toegankelijk is, draaien de labelprinters in magazijnen niet, werken de tablets op heftrucks niet, kunnen chauffeurs vanuit hun vrachtwagens geen goederen scannen; kortom dan komt het werk stil te liggen. Onze klanten vertrouwen dat wij ervoor zorgen dat zij altijd aan en toegankelijk zijn.” Erik: “De uitdaging was om een Cloud- en infrastructuurleverancier te vinden die haar kwaliteit kan waarborgen, zodat wij die garantie kunnen bieden richting onze klanten.”

Hoe groot was de uitdaging om een partij te vinden die deze garantie kon bieden?

Mario: “Dat was best wel even een zoektocht. We hadden een goede infrastructuurleverancier, maar die werd overgenomen door een andere partij die vooral schaalvergroting als focus had en niet de kwaliteit van de dienstverlening. Dat paste ons niet. We hebben een aantal aanbieders gesproken, maar we waren specifiek op zoek naar een partij die een verbinding kon schakelen op het NDIX-platform. NDIX is een netwerk in Nederland en Duitsland dat zorg draagt voor de connectiviteit tussen de klant en verschillende diensten zoals internet, telefonie en Cloud-oplossingen. Via NDIX stuitten we op Fundaments. We hadden direct een klik. Ze spraken onze taal, deden geen concessies op kwaliteit en boden ons garantie door de juiste certificering. Veel leveranciers noemen zichzelf betrouwbaar, maar ik laat dat graag toetsen door een externe partij. Fundaments heeft onder meer een internationaal certificaat op het gebied van informatiebeveiliging. Dat certificaat gaat ook over beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid. Fundaments is ook ISO 27001 gecertificeerd. Kortom een externe partij heeft vastgesteld dat Fundaments alles doet om het risico om niet altijd aan en toegankelijk te zijn, zo klein mogelijk te maken. Dat gaf ons vertrouwen om met Fundaments in zee te gaan.”

Hoe zorgt Fundaments dat jullie altijd aan en toegankelijk zijn voor jullie klanten?

Erik: “Wij gebruiken de infrastructuur van Fundaments als fundament om onze diensten aan onze klanten te leveren. Het stuk ‘aan en toegankelijk’ wordt geborgd door het gebruik van het hoog beschikbare vCloud-platform van VMware. Met deze tool zijn we in staat virtuele datacenters te creëren voor onze klanten. Aanvullend op het vCloud-platform, gebruiken we tools van VMware zoals Cloud Director Availability waarmee we on-premise omgevingen veilig kunnen overbrengen naar de Cloud. Fundaments zorgt daarnaast voor een hoge mate van betrouwbaarheid door de Cloud-oplossing redundant in te richten. We kunnen dankzij Fundaments dus niet alleen hoogwaardige oplossingen bieden aan onze klanten, maar ook de geruststelling dat de oplossing altijd beschikbaar is. Dat stukje zekerheid heeft zich de afgelopen jaren goed bewezen. Het is super stabiel.”

Disaster Recovery is een belangrijk onderdeel van het altijd aan en toegankelijk zijn, hoe richten jullie dit samen in met behulp van Fundaments?

Erik: “Onze vCloud-omgevingen worden standaard voorzien van back-ups die zijn gebaseerd op Cohesity. Hierbij wordt data standaard gerepliceerd naar het tweede datacenter van Fundaments. We bieden daarnaast ook samen met Fundaments back-up-oplossingen op maat, voor klanten die hun data ook lokaal willen veiligstellen.”

Wat maakt de samenwerking met Fundaments zo sterk?

Mario: “De techniek is aan en toegankelijk, dus de beschikbaarheid en de certificering is hoog, maar wat ook heel prettig is dat we werken met een organisatie die aan en toegankelijk is. Fundaments is een organisatie waar je makkelijk mee kan communiceren. We hebben een vast aanspreekpunt die ons door en door kent, maar eigenlijk zijn de lijntjes met iedereen binnen Fundaments kort. Je kan iedereen makkelijk telefonisch bereiken, van specialisten tot de technisch directeur. Iedereen denkt met je mee, iedereen kent je en je voelt je nooit een nummertje. Dat vinden wij belangrijk.”

Hoe kijken jullie naar de toekomst met Fundaments als partner?

Erik: “We kijken met vertrouwen naar de verdere samenwerking met Fundaments waarin we samen de hoogste kwaliteit blijven leveren voor onze klanten. We verwachten dat de dienstverlening van Fundaments blijft aansluiten op de dienstverlening die wij leveren. We zien de toekomst samen positief tegemoet.”

Over de klant

Het is de missie van GOsensit om te voorzien in ICT-middelen die, zowel ondersteunend als strategisch, ertoe bijdragen dat de bedrijfsresultaten van haar klanten worden behaald. GOsensit luistert daarbij naar de ICT-behoefte, adviseert en neemt daarbij de complete verantwoordelijkheid qua ICT en eventueel telefonie op zich. GOsensit verzorgt iedere schakel van de ICT-keten en fungeert dus als enig aanspreekpunt.