
WIe hebben wij gesproken?

Kritische systemen in betrouwbare handen: Extendas kiest al 10 jaar voor Fundaments
Bij een onbemand tankstation pinnen. Een wasstraat waar je tot laat in de avond gebruik van kunt maken. Of een klant die via zijn mobiliteitskaart een transactie start. Grote kans dat alle drie de situaties mogelijk zijn gemaakt door Extendas. Dit Enschedese bedrijf ontwikkelt namelijk al 25 jaar oplossingen voor tankstations en carwashes in Nederland en België. Hun drie hoofdproducten: backoffice (ERP), kassasystemen en mobiliteitsplatformen. ‘Ze vormen samen vaak het kloppend hart van de bedrijfsvoering van onze klanten’, vertelt Tim Bethlehem, CEO van Extendas. ‘Dat vraagt om een infrastructuur die even betrouwbaar is als onze software.’
De overstap naar cloud
Extendas startte ooit met ERP-systemen die on premises draaiden. Zo’n tien jaar geleden kwam de ontwikkeling van Cloud-producten op gang, waaronder een kassasysteem en klantenportalen. Tim: ‘We kwamen toen al vrij snel tot de conclusie dat we een hostingpartner nodig hadden die continuïteit, veiligheid en schaalbaarheid kon bieden. Sindsdien host en monitort Fundaments onze systemen 24/7. Dat geeft ons een boel rust. Maar ook onze klanten profiteren daarvan – door eenvoudiger toegang, betrouwbaarheid en hoge beschikbaarheid (uptime).'
Snel schakelen, korte lijnen
Hoewel vrijwel alle communicatie digitaal verloopt, vindt Extendas het prettig dat Fundaments ook fysiek dichtbij zit. ‘Dat is geen must, maar het helpt. Want als het nodig is, schuif je snel bij elkaar aan tafel. Dat is bij een Google of Amazon echt onmogelijk.’
Wat echter vooral gewaardeerd wordt, is het persoonlijke contact. ‘Onze technici kunnen direct schakelen, gewoon per telefoon. En als ik commercieel wat wil afstemmen kan ik terecht bij Dennis, onze accountmanager. Soms willen we gewoon sparren, bijvoorbeeld over duurzaamheid. Dan is het prettig dat Dennis vanuit ons standpunt met ons meedenkt, zonder dat het meteen een salesgesprek wordt.’
Meebewegen en grenzen aangeven
De samenwerking met Fundaments blijkt ook op kritieke momenten van waarde. Tim: ‘Ze denken proactief mee over hoe onze software aan de hoogste security-eisen blijft voldoen. Daarnaast blijven ze dicht bij hun kern en verkopen dus geen dingen waar ze niet 100% achterstaan. Daar houd ik van.’ Daarnaast speelt duurzaamheid een rol. ‘Onze sector is traditioneel gezien vrij vervuilend en probeert groener te worden. Fundaments let op warmtebeheer en zet in op duurzame energie. Dat vind ik niet alleen persoonlijk belangrijk, maar is ook commercieel gezien een fijn aspect van onze dienstverlening om aan onze klanten mee te geven.
Kortom: persoonlijk contact, stabiele dienstverlening en eerlijke communicatie. Dit maakt Fundaments voor ons tot een partner om op te bouwen.’
Gerelateerde oplossingen
Heeft u behoefte aan een schaalbare en betrouwbare online-omgeving die moeiteloos met uw bedrijf meegroeit? Onze Platform as a Service (PaaS) biedt de perfecte oplossing voor uw IT-behoeften. Met PaaS kunt u zich focussen op uw kernactiviteiten terwijl wij de technische details regelen. U profiteert van maximale flexibiliteit en minimale zorgen. Ontdek in deze tekst de voordelen van onze PaaS-oplossing en hoe deze uw bedrijf kan ondersteunen bij elke stap van uw groei. Lees verder om te ontdekken hoe eenvoudig en efficiënt uw IT-omgeving kan zijn met Fundaments PaaS.
Over de klant
Wanneer je pint bij een onbemand tankstation, ’s avonds nog even door de wasstraat rijdt of een transactie start met een mobiliteitskaart, is de kans groot dat Extendas dit mogelijk maakt. Al 25 jaar levert Extendas slimme oplossingen voor tankstations en carwashes in Nederland en België — van ERP tot kassasystemen en mobiliteitsplatformen.