Een flexibel en veilig Cloud-fundament voor uw applicatiedata, dat is Storage as a Service (STaaS) van Fundaments. Met Storage as a Service bieden we een platformconcept voor zowel (NetApp) filestorage als (Dell) objectstorage met alle voordelen van een fysiek datacenter, aangevuld met voordelen van schaalbaarheid en gemak.
Filestorage is in dit geval de opslagwijze die het meest bekend is: data wordt opgeslagen in bestanden, die te benaderen zijn via mappen met een bepaalde bestandsstructuur. Elke keer dat u toegang wilt tot deze documenten, of dat nou via uw harde schijf, computer of server is, is er sprake van filestorage. Filestorage van Fundaments wordt aangeboden op basis van NetApp.
NetApp filestorage kent verschillende typen, ieder met een eigen prestatiekarakteristiek, passend bij de workload waarvoor Fundaments Storage as a Service wordt ingezet. Dit zijn:
1. Filestorage van het type: Archive. Archive filestorage wordt ingezet voor grote volumes archiefdata, waar men niet vaak toegang toe nodig heeft.
2. Filestorage van het type: Regular. Regular filestorage wordt ingezet voor generieke workloads, denk hierbij aan domain controllers en applicatieservers met een beperkte IO-vraag.
3. Filestorage van het type: Fast. Faste filestorage wordt ingezet voor performance workloads: applicaties die door veel gebruikers worden ingezet.
4. Filestorage van het type: Fast Plus. Fast Plus filestorage wordt ingezet voor schrijfintensieve workloads, zoals databases of applicaties met een zware logging component.
Om data veilig te stellen, werkt NetApp met een snapshot-technologie. Hierbij worden alle datablokken, op het moment van het maken van de snapshot (SnapLock), ‘immutable’ gemaakt. Om de lokale snapshots op een tweede locatie op te slaan en daarmee data veilig te stellen buiten een productiedatacenter, is het mogelijk om een kopie van de snapshots (SnapMirror) te repliceren naar een tweede NetApp-platform.
Met Enterprise Support van Fundaments ontvangt u hoogwaardige Cloud Support door onze goed getrainde eerste- en, indien nodig, hogerelijns-medewerkers. Dit betekent: altijd adequate ondersteuning bij incidenten, wijzigingsverzoeken en informatieverzoeken. Daarnaast wordt er 24x7 proactief of reactief ingegrepen om ervoor te zorgen dat uw Cloud-omgeving altijd online is.
Enterprise Support