Proactief reageren op cyberaanvallen is belangrijker dan ooit, helemaal nu cyberaanvallen steeds complexer en gerichter worden. Met Vulnerability Management van Fundaments worden cybersecurity-risico’s tijdig geïdentificeerd en verholpen, zodat uw organisatie nooit stil komt te staan.
Van een cybersecurity-risico is sprake wanneer hackers misbruik kunnen maken van een kwetsbaarheid in uw systeem. De Network Vulnerability Scanner van Fundaments is een kant en klare oplossing voor het vinden en verhelpen van kwetsbaarheden. Op die manier kunt u cyberbedreigingen van uw Cloud-omgeving identificeren en beveiligingsrisico’s rapporteren. Bovendien voldoet u aan de geldende richtlijnen, zoals de ISO 27001 en BIO. Bijkomende voordeel is dat de scanner ook schaduw-IT (IT die buiten de normale uitrolprocessen wordt gebruikt, vaak voor een test of tijdelijk project) in kaart brengt. Dit biedt u een compleet beeld van potentiële kwetsbaarheden en risico’s in een centraal Cloud Dashboard. Bovendien kunt u kritieke beveiligingslekken snel dichten voordat cybercriminelen er misbruik van maken.
Vulnerability Management wordt vaak verward met Patch Management, maar zijn toch echt niet hetzelfde. Bij Patch Management gaat het voornamelijk om het bijwerken van software en besturingssystemen, zoals nieuwe functies of beveiligingsoplossingen. Vulnerability Management gaat verder dan scannen en patchen. Het gaat hierbij namelijk om het maken van doordachte beslissingen over welke kwetsbaarheiden prioriteit krijgen en hoe risico’s kunnen worden verminderd.
Mede dankzij de toename van werken op afstand, stijgt het aantal cybersecurity-risico's ook explosief. Dit blijkt ook uit de cijfers: van alle bedrijven die ooit gehackt zijn, is dit bij maar liefst 41% in 2020 gebeurd. Dit is 21% hoger dan in 2019. Deze stijging zet naar alle waarschijnlijkheid ook in de komende jaren door. Maar er zijn meerdere redenen waardoor cybersecurity-risico's ontstaan, zoals de constante updates en patches die hardware- en softwareleveranciers pushen en die eenvoudig door gebruikers kunnen worden weggeklikt. Daarnaast worden aanvallen van hackers steeds geavanceerder en specifiek gericht op bedrijven in plaats van algemene aanvallen.
Met Enterprise Support van Fundaments ontvangt u hoogwaardige Cloud Support door onze goed getrainde eerste- en, indien nodig, hogerelijns-medewerkers. Dit betekent: altijd adequate ondersteuning bij incidenten, wijzigingsverzoeken en informatieverzoeken. Daarnaast wordt er 24x7 proactief of reactief ingegrepen om ervoor te zorgen dat uw Cloud-omgeving altijd online is.
Enterprise Support