Sluiten

Zoeken

Succesverhalen

Inlumi

Iris Nicolaas
Door Iris Nicolaas op 04 november 2021
Succesverhalen
Geschreven door
Iris Nicolaas
Geplaatst op
04 november 2021
Tags
Succesverhalen
Inlumi Fundaments min

Operationeel directeur Frank Wessels en Commercial Business Development Manager Christian Hoekstra Yuzbashian van Inlumi vertellen hoe Fundaments hen heeft klaargestoomd voor de toekomst.

Future-proof worden is een uitdaging voor veel MSP’ers. Want hoe borg je veiligheid en continuïteit in een toekomst waarin we steeds meer online zijn? Inlumi uit Utrecht, een full-service provider van Enterprise Performance Management Analytics-services, schakelde de hulp in van Fundaments. Operationeel directeur Frank Wessels en Commercial Business Development Manager Christian Hoekstra Yuzbashian vertellen hoe Fundaments hen heeft klaargestoomd voor de toekomst.

Frank, hoe denk jij dat de organisatie van de toekomst eruit ziet?

Als ik kijk naar onze markt en onze klanten binnen het EPM-domein, voorzie ik dat de technologie steeds meer gaat werken als een ‘enabler’ in plaats van een beperkende factor. Klanten zijn door het toevoegen van technologieën als Robotic Process Automation (RPA), data analytics en artificial intelligence in staat concretere beslissingen te nemen, met de juiste data, op een veel snellere manier dan dat ze tot nu toe hebben kunnen doen.

Christian, wat zijn in die toekomstvisie noodzakelijke elementen?

De systemen die door onze klanten worden gebruikt, bevatten vooral financiële en gevoelige informatie. In die context gaan klanten steeds hogere eisen stellen aan bijvoorbeeld digitale veiligheid, data integriteit, auditing, diverse compliancies en certificeringen.

Waar liepen jullie tegenaan bij het voldoen aan die steeds hoger wordende eisen?

In het verleden was het onze kracht dat wij de hele IT-keten zelf in huis hadden. Het gaf ons flexibiliteit, de kans mee te groeien met de nieuwste ontwikkelingen en de mogelijkheid te voldoen aan unieke en vaak specialistische vragen van onze klanten. Maar door de grootschalige adoptie van de Cloud, de globalisering van hoe bedrijven werken en het feit dat iedereen ten alle tijden overal toegang moet hebben tot hun gegevens, vereist IT in de toekomst een andere aanpak. Toen we kritisch naar onszelf gingen kijken, kwamen we tot de conclusie dat we niet langer alles zelf in eigen huis konden blijven doen omdat het ten koste zou gaan van onze core business. We hebben daarom de keuze gemaakt de infrastructuur, het datacenterbeheer en alle geassocieerde IT-vereisten uit te besteden aan een strategisch partner. Zo kunnen we aan de steeds hogere eisen en de vragen en wensen van onze klanten blijven voldoen.

En wat was op basis van die conclusie concreet jullie zoekvraag?

We zochten een strategisch partner en niet een IaaS-provider. We wilden niet alsnog zelf aan de knoppen zitten. We waren op zoek naar die ene partner die kon meedenken over vraagstukken van onze klanten die maatwerk behoeven, die ons mee kon nemen naar de toekomst, die kennis kon delen over gedeelde technologieën en die de certificering op orde had zodat we daar geen tijd en energie in hoefden ze steken.

Frank, waarom kwam Fundaments uiteindelijk als beste strategisch partner uit de bus voor het oplossen van jullie vraagstuk?

Betrouwbaarheid, schaalbaarheid, maar vooral gevoel voor urgentie zijn voor ons en onze klanten erg belangrijk. Ook technisch gezien was het een match. Fundaments had alle kennis in huis en leverde de juiste diensten. Wat voor ons ook heel belangrijk was, misschien zelfs wel doorslaggevend, is de culturele klik. Fundaments zet net als ons graag de schouders eronder, ze denken proactief mee en willen écht meewerken aan de vraagstukken die wij hebben. Daardoor kunnen we gezamenlijk tot hele mooie oplossingen komen. Daar hebben wij en onze klanten veel profijt van.

Christian, hoe worden veiligheid en continuïteit geborgd in het partnerschap met Fundaments?

Het belangrijkste selectiecriteria voor een partner is dat hij veiligheid, continuïteit, beschikbaarheid en redundantie borgt. Fundaments doet dat ‘by design’. Alles wat ze ontwerpen, alles wat ze inrichten en managen, bevat altijd die elementen. Dat uit zich bijvoorbeeld in het feit dat we de keuze hadden uit een hele reeks fysieke locaties voor onze hosting, maar ook bijvoorbeeld in het feit dat er verschillende mogelijkheden worden aangeboden om back-ups en recovery te kunnen waarborgen. Heel fijn, want één van onze grote uitdagingen was: hoe zorgen we ervoor dat we ten alle tijden een off-site back-up hebben? Daar had Fundaments een oplossing voor: Cohesity. Waar de klantomgeving ook staat, in welk scenario je ook zit, dankzij de oplossing van Fundaments zijn onze back-ups ten alle tijden off-site.

Welke rol speelt VMware in de oplossing van jullie vraagstuk?

VMware is de grondslag van het platform van Fundaments én VMware draagt met hun technologieën aanzienlijk bij aan precies de vraagstukken die wij hadden: continuïteit, veiligheid, beschikbaarheid en redundantie. Dankzij VMware konden wij onder andere voldoen aan de specifieke wens van klanten die volledige isolatie eisen van andere klanten. VMware biedt hiervoor de oplossing met hun vCloud Director en virtueel datacenter concept. Met deze oplossing kunnen we een virtueel datacenter inrichten per klant, volledig geïsoleerd van al onze andere klanten, en behouden we tegelijkertijd de voordelen van de shared infrastructuur.

Frank, hoe werkt het partnerschap nu voor jullie in de praktijk?

Het werkt erg prettig. Fundaments denkt heel concreet en praktisch mee over onze unieke klantvraagstukken. Van een vraagstuk rondom connectiviteit tot het faciliteren van bepaalde processen die zoveel rekenkracht vragen dat we dat met een standaardoplossing niet kunnen bouwen. Fundaments kijkt samen met ons wat technisch mogelijk is én wat daadwerkelijk haalbaar is voor de implementatie. Dankzij ons partnerschap kunnen wij heel goed onze klanten bedienen en onze interne processen optimaliseren.

Christian, wat maakt de samenwerking voor jou zo succesvol?

Dat we op alle fronten innig samenwerken. Het is niet ‘wij’ of ‘zij’, maar we werken samen aan de vraagstukken die de klant ons geeft. We denken samen na over de beste oplossing. Fundaments voelt eigenlijk niet aan als een partner, maar als een collega. Alsof we één bedrijf zijn. Voor mij is dat een grote succesfactor van onze samenwerking.

Frank, op wat voor manier werken jullie nu toekomstgericht?

Dankzij de samenwerking met Fundaments zijn we in de staat de steeds complexere vraagstukken van klanten op een snelle en accurate manier te beantwoorden. Doordat we nu een omgeving hebben die schaalbaarder en flexibeler is, kunnen we veel sneller een ontwikkeling doorlopen en onze klanten nog beter van dienst zijn.

Wat voor gevoel brengt het future-proof zijn met zich mee?

Het gevoel dat we in controle zijn. Doordat Fundaments future-proof is, en blijft inspelen op de technologische ontwikkelingen op de markt, blijven wij en onze dienstverlening ook future-proof. Het geeft een fijn gevoel dat wij ons nu volledig kunnen focussen op waar wij echt goed in zijn richting onze klanten.

Hoe kijken jullie naar de toekomst met Fundaments als partner?

Goed! Als zij groeien en zich verder blijven ontwikkelen binnen hun vakgebied, maken ze het voor ons ook mogelijk verder te ontwikkelen binnen ons vakgebied. Daarmee kunnen wij onze klanten prachtig van dienst zijn en blijven.

Ook future-proof worden?

Wil jij dat jouw organisatie ook future-proof is? Mail dan naar [email protected] voor een gratis adviesgesprek. We helpen je graag!

Over Inlumi

Inlumi is een unieke full-service provider van Enterprise Performance Management & Analytics diensten – van advies en implementatie tot operations.

Deze website maakt gebruik van cookies.
We gebruiken cookies om content te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook gebruiken we informatie over uw gebruik van onze site voor analysedoeleinden.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is informatie te vergaren die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze informatie wordt zo waardevoller voor ons.
Ingeschakeld Uitgeschakeld